Naša šola že nekaj let sodeluje v projektu Podvig. Ključni cilj projekta je razviti in preizkusiti model celostnega razvoja kompetence podjetnosti pri dijakih skozi medpredmetno povezovanje in sodelovanje z okoljem in širšo skupnostjo. V tednu dejavnosti so tokrat dijaki v delavnicah spoznavali dva cilja od 18 ciljev trajnostnega razvoja, in sicer: dostojno delo in gospodarsko rast ter kakovostno izobraževanje. Najprej so se seznanili z vsemi cilji tako, da so opise in razlage povezali s cilji.
Namen delavnice z naslovom Dostojno delo in gospodarska rast je bil spoznati in se zavedati, kdo vse mora biti plačan iz 27 eur in kateri stroški morajo pokriti, a se jih sploh ne zavedamo. Plačani morajo biti: pridelovalci bombaža, kupci bombaža, ljudje, ki so bombaž stkali v blago, lastniki tovarn, kjer izdelujejo kavbojke, lastniki trgovin, ki kavbojke prodajajo.
Delavnica z naslovom Kakovostno izobraževanje je dijake informirala o pomenu možnosti, pravice do izobraževanja. Da je lahko pot v šolo eden od ključnih dejavnikov, ali kdo obiskuje pouk ali ne, niti ne pomislimo. Dijaki so si ogledali filmček o tem, kakšne ovire in razdalje ter celo nevarnosti morajo premagovati otroci na poti do šole v odročnih krajih po svetu.
Sledila je naloga: izračunati svojo pešpot do šole s pomočjo funkcije pešpoti v Googlovih zemljevidih. Dijaki so ugotovili, da če ne bi imeli prevoza, bi tudi njihove bližnjice potekale po travnikih in njivah ter bi nekateri hodili do šole tudi do 3 ure. Ali bi še sploh želeli obiskovati pouk? Danes porabijo za pot v šolo z javnim prevozom od 10 do 40 minut.
Po obeh delavnicah so dijaki posneli kratke videoizjave o tem, kaj so spoznali. Oglejte si jih (kliknite na povezavo).
Navodila za izvedbo delavnic sta pripravili S. Adorjan in mag. G. Zver, člani projekta so še N. P. Žoldoš, vodja, D. Bernad in mag. B. Horváth.
Zapisala: mag. Gabriela Zver