Nagradni izlet v Budimpešto – poučno z zabavnim

Dijaki 3. letnika programa Kemijski tehnik so se 20. in 21. aprila udeležili nagradnega izleta v Budimpešto. Nagrado so si prislužili z zmagovalnim nastopom na pustovanju DSŠ Lendava. Dijake so spremljali razrednik Attila Horváth, mag. Gabriela Zver in dve študentki Kluba študentov Lendava, ki je bil soorganizator izleta, Iren Paller in Petra Peček. Seveda dijaki niso šli v Budimpešto, katere znamenitosti so si že ogledali v jeseni 2016, da bi se tam samo zabavali, temveč da bi zabavno združili s poučnim. Tako so v četrtek v štirih skupinah po tri (vsaka skupina je imela svojega vodiča, učitelja) obiskovali podjetja ob dnevu odprtih vrat budimpeštanskega startup ekosistema, imenovanega Startup Safary Budapest. Predstavila so se tehnološka podjetja, VC-ji in pospeševalniki. Aktivnosti so bile namenjene podjetnikom, startupovcem, iskalcem zaposlitve, študentom, investitorjem, korporacijam in medijem. Dijaki in učitelji vodiči so si tako kupili z karte za metro in avtobuse ter trikrat v enem dnevu menjali lokacije v Budimpešti.

Dijaki so morali na svojih učnih listih odgovoriti na spodnja vprašanja:

 

Obisk različnih lokacij: Startup Safary Budapest

  1. Kaj sem videl? Kaj sem novega izvedel?
  2. Kaj me je presenetilo?
  3. Kaj od tega bi lahko uporabil zase? V kakšni obliki?
  4. S čim bi lahko nadgradil njihovo idejo/spoznanje/izvedbo?

Kávé és beszélgetés az OTP bank innovatív adatközpontú fejlesztéseiről
Spoznali smo, kako ti lahko banka pomaga, da v življenju uspeš.

Building a convenient bank vault
Skupina mladih ljudi nam je razložila, kako lahko zavarujemo svoje podatke in imetje ter kako uspeti v kateremkoli poslu.

Be positive
Vedno moraš imeti pozitiven pogled na svet. Tako je gledala na stvari tudi ženska po hudi poškodbi noge. Samo zaradi poškodbe je prišla do zanimivih idej: spletna stran, aplikacij za telefone.

Software engineers have feelings too
Predavatelj nam je predstavljal pomen čustvene inteligence in kako je povezana z vsakdanjim življenjem ekipe za razvoj programske opreme.
Predavatelj nam je povedal, da je bil vedno introvertiran tip človeka, toda ko je postal menedžer in vodja skupine, je ugotovil, da se mora odpreti, da to ni nič slabega. Najprej je šel na delavnice, kot je povedal: obiskoval je psihologe in vsi prijatelji so ga spraševali, če ima torej težave. Izobraževanje na področju psihologije, samospoznavanja ne pomeni težav, nasprotno, zelo pomembno je delati na čustveni inteligentnosti ter na socialnih kompetencah, da lažje vodiš firmo. To je bilo njegovo ključno spoznanje.

Beer, burger and roasted
Presenetila me je tema predavanja, ki je pravzaprav bila o tem, kakšne priložnosti nudi Startup Safary program mladih, ki to priložnost izkoristijo. Govorili so o odstotkih uspeha tistih, ki sodelujejo thehub.hu.
Ponudili so tudi možnost zaposlitve in prakse 3 tedne. V enem tednu ima posameznik 100 sestankov. Presenetilo me je to, da ni bilo ne hamburgerjev ne piva. 

A66
Videla sem, da delajo v teh majhnih podjetjih večinoma samo moški. Urejene imajo prostore po svoje okusi, tako, da jim je udobno in se počutijo kot doma. Presenetilo me je, da imajo lahko v službi tudi svoje ljubljenčke: kužke, eden je imel pri sebi tudi majhno hčer. Všeč mi je bilo, da so bili med delom sproščeni, a zavzeti za svoje delo.
Stavba je iz leta 1890. Je del hiše (kompleks), v kateri je danes tudi muzej Terror haza. Ker je pod spomeniškim varstvom, sten ne smejo prenavljali, lahko pa imajo vsi svoje pohištvo, dodajo pa se lahko tudi vmesne stene.

V petek so imeli dijaki nekaj prostega časa, nato so se udeležili v treh skupinah 3  iger Loocked Room: Skrivnostni laboratorij, Operacijska dvorana, Serijski morilec.

 

Soba pobega (angleško escape room) je vrsta detektivske in avanturistične igre, ki poteka v določenem prostoru, v katerem je zaklenjena skupina ljudi.

Udeleženci morajo s pomočjo predmetov, ki so jim na voljo v sobi, rešiti uganke, odkleniti ključavnice, dešifrirati kode in poiskati sledi, da pridejo na prostost v določenem času. Običajno imajo sodelujoči na voljo za rešitev le 60 minut. Sobe so zasnovane tako, da morajo udeleženci med seboj sodelovati, se povezovati in uporabiti svoje sposobnosti logičnega sklepanja.

Te igre temeljijo na pustolovskih videoigrah, v katerih mora igralec raziskati okolico ter poiskati namige, da pride do izhoda. Sobe običajno sledijo neki temi – pobeg iz zapora ali vesoljske postaje, beg pred volkodlakom, skrivnost blejskega hotela iz sedemdesetih, skrivnost večnega Vilinskega življenja, raziskovanje v slogu Sherlocka Holmesa itd.

Slovenija
Največja slovenska mednarodna franšiza je Escape Room Enigmarium, ki ima lokacije v Sloveniji, Italiji in na Hrvaškem. Poleg sob pobega so pripravili turistični produkt Escape Igloo, namenjen povečanju ponudbe v zimskih letoviščih in zanj prejeli nagrado javne agencije SPIRIT Slovenija – Snovalec.

Zgodovina
Prva soba pobega, “Origin”, je bila odprta v Silicijevi dolini, katero so naredili računalniški programerji, leta 2006. Navdih za skrivnosti in izzive so bila dela Agathe Christie, postali so prava turistična atrakcija. Prve stalne sobe pobega so odprli v Evropi, v Švici in na Madžarskem ter kasneje v Severni Ameriki, Aziji in Avstraliji.

1. Kakšen je prvi občutek, ko prideš v prostor?
Zanimivo je, ko se vrata zaprejo in se slišijo razni glasovi.
Čuden, zastrašujoč.
Soba je bila majhna, dobil sem občutek utesnjenosti, bilo me je tudi malo strah.
Bila sem prestrašena, saj je prostor bil temačen, skrivnosten in bilo je slišati različne čudne zvoke.
Poln si adrenalina, čakaš na izzive.

2. Kako ste se lotili reševanja naloge, kakšno strategijo ste ubrali?
Vsak se je podal svoj kot sobe in iskal rešitve.
Najprej smo pregledali vse omarico in okolico za namige.
Iskali smo o vsem prostoru namige in pripomočke in ključe.
Poiskali smo naloge in poskušali razvozlati kode.
Odprli smo vse predale in omarice, ki jih je bilo možno odpreti. Našli smo ključe in poskušali odpirati zaklenjene ključavnice.
Prisluhnili smo vsem predlogom reševanja problemov, se dopolnjevali pri odkrivanju.

3. Kaj ti je bilo najbolj všeč?
Da smo sodelovali kot prava ekipa in da imaš možnost prositi namig.
Da je bilo več skrivnih sob, ki so se med seboj povezovale.
Všeč mi je bilo to, da ni bilo tako enostavno kot je izgledalo, in da smo morali misliti na pobeg.
Da smo skupaj reševali naloge.
Da smo uspeli odkleniti vrata in smo se znašli v drugem prostoru.
Všeč mi je bilo, da ni bilo prelahko, hkrati pa nisi predolgo obtičal pri večini nalog, v primeru težav lahko prosiš za pomoč.

4. Če bi lahko obiskal novo sobo z novo igro, kako bi se lotil podviga? Bi se naloge zdaj lotil drugače? Kako?
Vedela bi, da ni obvezno, da vse ključavnice odkleneš preden prideš naprej. Ne bi razmišljala enako, ker so gotovo drugačne pasti pri vsaki igri.
Ne, le malo hitreje bi začeli reševati naloge.
Obiskal bi še sobo Raziskovalni labor, ker sem bil tokrat v Operacijski dvorani, naloge bi se lotil enako.
Lotila bi se enako.

5. Bi znal pripraviti tako sobo pobega s sošolci za druge dijake šole? Kaj bi bila tema vaše sobe?
Tako dobro, kot je bilo tam, gotovo ne. Ampak če bi vsi razmišljali, bi gotovo lahko pripravili priredbo.
Da, moja tema sobe bi bila zapuščena umobolnica.
O tem bi morali dobro premisliti.
Dvakrat: NE.
Tako kvalitetno poustvariti igro, kot je bila izvedba v Loocked Room, na šoli ni izvedljivo, ustvari pa se lahko neke približke.

Zbrala mnenja dijakov in jih uredila: mag. Gabriela Zver